آقای برنامه نویس

نحوه ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگل

یکی از تکنیک های افزایش نرخ کلیک استفاده از نشانه گذاری اسکیما برای صفحات است. ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگل به شکل پرسش و پاسخ یکی از نشانه گذاری های محبوب در میان افراد است. به کمک این داده ساختار یافته می توان اقدام به ایجاد سوال زیر لینک سایت در گوگل نمود.
چگونه در نتایج گوگل پرسش و پاسخ ( FAQ ) ایجاد کنیم؟

در FAQ گوگل معمولا پرتکرارترین سوال و جواب ها به کاربران نشان داده می شود. برای ایجاد اسکیما پرسش و پاسخ راه های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج ترین آنها استفاده از خود وردپرس است. در این مقاله تصمیم داریم شما را با مفهوم نحوه ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگل در قالب نمایش سوال و جواب در لینک های گوگل آشنا کنیم. همچنین نحوه نمایش FAQ در نتایج گوگل را نیز به شما آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا بتوانید جذابیت لینک های خود در نتایج گوگل را به شکلی بهینه افزایش دهید. 🙂

نقش زیر عنوان در نتایج گوگل

ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگل

وبمستران از این قابلیت برای جلب نظر کاربران اینترنتی و موتورهای جستجو استفاده می کنند. هر چقدر که ظاهر عنوان و زیر عنوان در نتایج گوگل زیباتر و کارآمدتر باشد، کاربران تمایل بیشتری به کلیک روی آن را خواهند داشت. به همین دلیل حتی با وجود اینکه google به صورت رسمی نشانه گذاری اسکیما یک تکنیک سئو معرفی نکرده است، اما از آن به عنوان یک تکنیک افزایش نرخ کلیک یاد می شود.

نشانه گذاری اسکیما چیست؟

نشانه گذاری اسکیما در واقع نوعی کد است که شما در وب سایت خود قرار می دهید تا به موتورهای جستجو این امکان را بدهید که نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی نشان دهد. این نشانه گذاری ها در قالب یکسری برچسب یا میکرودیتا ایجاد می شوند. با قرار دادن آنها در HTML وبسایت خود می توان به بهبود خوانایی و نمایش صفحه ها در نتایج موتورهای جستجو کمک به سزایی کرد.

مفهوم سوال و جواب در نتایج گوگل چیست؟

  • FAQ مخفف عبارت Frequently Asked Questions به معنای سوالات متداول است.
  • در یک صفحه پرسش و پاسخ مجموعه ای از متداول ترین سوالاتی که توسط کاربران مطرح می شود با پاسخ دقیق برای هر یک از آنها قرار می گیرد.
  • این سوالات هم در متن نشان داده می شود و هم می توان آنها را با اسکیما به صورت زیر عنوان در نتایج گوگل قرار داد.
  • این سوالات می توانند درباره یک موضوع خاص بوده یا به محصول، خدمات یا روند کار یک شرکت مرتبط باشد.

معمولا شرکت های بزرگ و فعال از صفحه پرسش و پاسخ در نتایج گوگل برای کاهش حجم کار تیم پشتیبانی خود استفاده می کنند. چرا که به جای پاسخ دادن تک به تک به سوالی که ممکن است برای تعداد زیادی از کاربران پیش بیاید، می توان آنها را به صفحه FAQ ارجاع داد. فایده دیگری که ایجاد صفحات سوالات متداول در متن یا به صورت زیر عنوان در نتایج گوگل دارد این است می توانید به کاربران خود نشان دهید که نسبت به مسائل و مشکلات آنها آگاه هستید و برای حل آنها همیشه راه حلی مناسبی را دارید.

هدف اصلی گوگل یا سایر موتورهای جستجو این است که بتواند به سوال مطرح شده توسط کاربر خود، یک پاسخ دقیق ارائه دهد. اگر شما با استفاده از داده ساختار یافته FAQ پرسش و پاسخ مربوطه را به صورت زیر عنوان در نتایج جستجو گوگل مشخص نمایید، در واقع به موتورهای جستجو می گویید که این جملات یکسری سوالات و جواب های مشخص هستند که به موضوع اصلی صفحه مورد نظر مرتبط می باشند.

آموزش گام به گام ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگل

وردپرس به صورت پیش فرض از دو ادیتور استفاده می کند:

  1. ویرایشگر کلاسیک
  2. گوتنبرگ ادیتور

ویرایشگر classic از همان ابتدای راه اندازی وردپرس روی آن قرار گرفته و وبمستران می توانستند از آن استفاده نمایند. اما در ادامه وردپرس در نگارش 5 از ادیتور گوتنبرگ رونمایی کرد. برای فعال سازی نشانه گذاری اسیکما نمایش سوال و جواب در لینک های گوگل باید با توجه به ادیتوری که روی وردپرس خود دارید اقدام نمایید.

1. نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل با افزونه Yoast SEO

اگر شما جزء کساتی هستید که از ادیتور جدید گوتنبرگ استفاده می کنید و افزونه Yoast SEO را روی وردپرس خود نصب کرده اید، می توانید با خیال راحت از طریق همین افزونه FAQ زیر عنوان در نتایج گوگل خود را ایجاد نمایید.

در واقع بهترین راه برای ایجاد یک صفحه سوالات متداول خوانا و قابل فهم برای وب سایت های وردپرسی دارای ادیتور گوتنبرگ فعال، استفاده از داده ساختار یافته نشانه گذاری content blocks در افزونه yoast SEO است. این اسکیما به شما کمک می کنند تا مثل آب خوردن صفحه پرسش و پاسخ خود را به شکل زیر عنوان در نتایج گوگل ایجاد نمایید.

 آموزش فعال سازی افزونه yoast SEO

با استفاده از افزونه Yoast SEO می توانید تمامی داده های ساختار یافته ایجاد شده برای صفحه FAQ را به صورت خودکار اضافه نمایید. این امر موجب می شود تا موتورهای جستجو به شکل راحت تری محتوای شما را درک کنند. برای ایجاد صفحه پرسش و پاسخ در نتایج گوگل با استفاده از Yoast SEO به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. وارد وردپرس شده و صفحه ای که قصد نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل برای آن دارید را باز کنید.
  2. همانند تصویر زیر روی علامت «به علاوه» کلیک کنید.
  3. سپس در منو نمایش داده شده روی گزینه Yoast بلوک داده ساختار یافته کلیک کنید. در ادامه نیز FAQ را انتخاب نمایید.
  4. حال می توانید در باکس مشخص شده اقدام به ایجاد سوالات در نتایج گوگل نمایید.

در نظر داشته باشید که با استفاده از افزونه Yoast SEO می توانید سوال و جواب را هم در صفحه مربوطه و هم در نتایج گوگل به نمایش بگذارید. که تکنیک بسیار کلیدی و غنی است.

2. ایجاد سوال زیر لینک سایت در گوگل با افزونه WP FAQ Schema Markup for SEO

افزونه دیگری که قصد داریم در این مقاله برای نمایش FAQ به صورت زیر عنوان در نتایج گوگل به شما آموزش دهیم WP FAQ Schema Markup نام دارد. به کمک این افزونه و با استفاده از کلاسیک ادیتور وردپرس می توانید نسبت به ایجاد سوال زیر لینک سایت در گوگل اقدام کنید. به منظور نصب این plugin باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. از پیشخوان وردپرس به بخش افزونه ها و سپس زیرمنوی افزودن مراجعه کنید.
  2. سپس WP FAQ Schema Markup for SEO را جستجو کرده و آن را نصب نمایید.
  3. بعد از نصب Plugin زیر عنوان در نتایج گوگل، همانند تصویر زیر گزینه Include Schema را فعال کرده و در باکس زیر آن سوالات و جواب های خود را یادداشت نمایید.

موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که با استفاده از این افزونه تنها سوال و جواب در نتایج گوگل نمایش داده می شود. به همین دلیل در صورتی که می خواهید FAQ در داخل صفحه مربوطه نیز نشان داده شود، باید به صورت جداگانه و با استفاده از صفحه سازها آن را در متن نیز قرار دهید. توصیه ما درج سوال و جواب در نتایج گوگل و محتوای سایت به صورت همزمان می باشد.

3. استفاده از کدهای اسکیما برای نمایش پرسش و پاسخ در نتایج گوگل

یکی دیگر از روش های ایجاد سوالات در نتایج گوگل استفاده از کدهای اسکیما است. بدین منظور می توانید از طریق وب سایت https://technicalseo.com/tools/schema-markup-generator اقدام کنید. در این وب سایت مطابق زیر پیش بروید:

  1. روی فلش رو به پایین قرار گرفته در باکس موجود کلیک کنید تا گزینه هایی که می توانید برای آنها کد اسکیما تعریف کنید را مشاهده نمایید. از میان موارد نشان داده شده باید گزینه FAQ را برای ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگل انتخاب نمایید.
  2. سپس در قسمت سمت چپ باکس زیرین سوال و جوابی که می خواهید در نتایج گوگل نمایش داده شود را وارد کنید. در بخش رو به رو آن، کد مورد نظر برای شما ایجاد می شود.
  3. در ادامه باید کد ایجاد شده برای زیر عنوان در نتایج گوگل را کپی کرده و در بخش <head> فایل HTML خود قرار دهید.
    4. در آخر نیز بهتر است بررسی کنید که کد اسکیما قرار گرفته به شکل درست در نتایج گوگل نشان داده می شود.

همانند حالت قبل در حالت استفاده از کد اسکیما می توانید سوال و جواب را در نتایج گوگل نشان دهید. اما برای نمایش آنها در خود صفحه باید از صفحه سازها استفاده کنید.

منبع مقاله: وبلاگ میزبان فا

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام آقای برنامه نویس عضو شوید.
سعید حسنی
سعید حسنی
محتوا پادشـــاه است، با تایپ هر کلمه یک قدم به هدفـم نزدیک تـر میشم...
سعید حسنی
سعید حسنی
محتوا پادشـــاه است، با تایپ هر کلمه یک قدم به هدفـم نزدیک تـر میشم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

جلسه ۱
مبتدی
پاسخ خود را پیدا نکردید؟
همکاران ما آنلاین هستند تا پاسخگوی سوالات شما باشند حتما سوال خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید.
آموزش افزونه دستیار سلامت
آموزش راه اندازی افزونه دستیار سلامت

آموزش راه اندازی افزونه دستیار سلامت تنها افزونه ایرانی محاسبه توده بدنی و بررسی سلامتی و تناسب اندام کاربران https://files.mr-programer.ir/videos/dastyar-salamat-plugin.mp4 امروزه افراد به تناسب اندام

جلسه ۲: حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور - آقای برنامه نویس
جلسه 2: حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور

برای کارکرد صحیح افزونه المنتور، پیش نیاز هایی وجود دارد و منابع هاست شما باید حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور رو داشته باشد. البته محیا کردن این پیش نیاز ها کار دشواری نیست و به سادگی قابل انجام است.

اتصال MailChimp به المنتور (اتصال میل چیمپ به المنتور)
اتصال MailChimp به المنتور، ساخت فرم عضویت در خبرنامه

یکی بهترین روش های بازاریابی، ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل به کاربران هدف می باشد. حال MailChimp یک سیستم پیشرفته تحت وب می باشد که یک نسخه رایگان برای ساخت کمپین های مختلف و ارسال ایمیل به صورت انبوه در اختیار شما می گذارد.

افزونه مستر پک برای افزونه صفحه ساز المنتور
افزونه مستر پک در مخزن وردپرس به‌صورت رایگان منتشر شد!

افزونه مستر پک ده ها تمپلیت های فارسی فوق العاده زیبا را به کتابخانه المنتور اضافه می کند، این تمپلیت های آماده را تیم طراحی آقای برنامه نویس بصورت کاملا حرفه ای طراحی و در دسترس شما قرار می دهند. همچنین چندین فونت فارسی و آیکن پک ایرانی را نیز به افزونه صفحه ساز المنتور می افزاید.

ساخت دکمه گرادیانت در المنتور، بدون افزایه جانبی
ساخت دکمه گرادیانت در المنتور، بدون نیاز به افزایه جانبی

تیم توسعه المنتور در آپدیت 3.2.1 امکانات جالبی به افزونه المنتور اضافه کرده است. یکی از این امکانات قابلیت ساخت دکمه گرادیانت در المنتور بدون نیاز به افزونه جانبی دیگری هست، که باعث میشود ظاهر دکمه های ساخته شده با المنتور بسیار زیباتر شود.

قابلیت کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک - آقای برنامه نویس
قابلیت کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک

استفاده از کد های کوتاه در نوشته ها و بخش های سایت امکانات زیادی را برای ما فراهم میکند. در این مقاله ما به بررسی ویژگی کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید…

تغییرات وردپرس 5.7 - آقای برنامه نویس
وردپرس 5.7 منتشر شد!

در ، وردپرس رنگ های تازه ای را برای شما به ارمغان می آورد. ویرایشگر جدید به شما کمک می کند بخش های مختلفی را که قبلاً نمی توانستید طراحی کنید، بدون کد نویسی شخصی سازی کنید.

طراحی صفحه در دست تعمیر وردپرس با المنتور
طراحی صفحه در دست تعمیر وردپرس با المنتور

وردپرس برخی اوقات به بروزرسانی و تعمیر احتیاج داره. و هنگامی که وبسایت در دست تعمیر و دیباگ هست برای حفظ امنیت وبسایت نمیتوان وبسایت را در دسترس بازدید کنندگان قرار داد. به همین دلیل هنگام تعمیر وبسایت، ترجیحاً حالت تعمیر رو فعال میکنند!

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram