با 5 نکته کلیدی درباره بازاریابی اینترنتی، وبسایت وردپرسی خود را ارتقا دهید

سعید حسنی

سعید حسنی

-

آپدیت شده در 27 اسفند 1398

ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی

ممکن است وردپرس پیچیده به نظر برسد، اما واقعاً این‌گونه نیست. همیشه راهکارهایی برای ارتقا و پیشرفت وجود دارد که می‌توان به کمک آن به نتایج مطلوبی دست یافت. مثلا اگر می­‌خواهید ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی را امتحان کنید، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن­ها به نتیجه مطلوب ­خواهید رسید.
ما در این مجموعه به بررسی 5 نکته کلیدی در حوزه بازاریابی اینترنتی پرداختیم که به کمک آن می‌توان عملیات پیشرفت و ارتقای وبسایت را انجام داد.

ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی

برای  ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود:

  1. ایجاد محتوای خوب برای بهبود SEO
  2. استفاده از بک‌­لینک­‌ها و ارجاعات
  3. اشتراک‌گذاری پست­ در دیگر سایت‌­ها و بروزرسانی منظم
  4. ایمیل مارکتینگ، بازاریابی توسط مقاله یا انتشار در مطبوعات
  5. بازاریابی با شبکه‏‌های اجتماعی
  6. نصب افزونه‌­ها، قالب‌ها و انتخاب پیوندهای یکتای مناسب

برای ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی، در مرحله اول بسیار مهم است که مخاطبان و مشتریان خود را بشناسید؛ بدانید مخاطبان شما چه گروه افرادی هستند و متناسب با نیاز آن­ها اهداف بازاریابی اینترنتی­ خود را پیاده کنید. همچنین باید تلاش کنید تا وبسایت دیده شود و در میان کاربران محبوب شوید و یا موتورها و کاربرانی که شما را اسپم می­‌کنند را جستجو کنید، چون ممکن است به برند شما در بلند مدت آسیب برسد.

در ادامه نکاتی درخصوص ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی بیان می­‌کنیم که مطمئنا شما به عنوان یک صاحب کسب و کار به آن نیاز دارید. در ابتدا باید بگوییم بازاریابی به دو دسته بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین تقسیم می‌شود.

نکات استراتژی‏‌های بازاریابی آنلاین

marketing1- ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی

ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی هدف اصلی این مقاله است که به 5 مورد کلیدی اشاره دارد.

1- ایجاد محتوای خوب برای بهبود وضعیت SEO

محتواهای با کیفیت منتشر کنید تا رتبه شما در موتورهای جستجو افزایش یابد. زیرا محتوای خوب، یک فاکتور تاثیرگذار در شهرت و رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو است.

در کل، محتواهای بلند و جامع، رتبه سئو بهتری را کسب خواهند کرد. با رعایت نکات مربوط به بهبود SEO، روی محتواهایی که کیفیت سایت شما را بهبود دهد، تمرکز کنید. همچنین به کلمات کلیدی که دفعات زیادی توسط کاربران جستجو شده‌­اند، ولی رقیب‌­های کمتری دارند، توجه کنید. مطمئن شوید که در عنوان، سرفصل­‌ها و محتوای مقاله و همچنین در توضیحات متا، تگ تصاویر و تگ­‌های عنوان، کلمات کلیدی مناسب وجود دارد.

مانند همیشه استفاده از افزونه Yoast SEO در وردپرس را اکیدا پیشنهاد می‌کنیم و از طرفی ثبت سایت در google analytics و پیگیری منظم آن را فراموش نکنید.

2- استفاده از بک‌­لینک‌­ها و ارجاعات

هرگاه یک وبسایت به وب­سایت شما لینک می‌­شود، به آن یک بک‌لینک ­می­‌گویند. بک‌­لینک‌­ها در تعیین رتبه سایت در موتورهای جستجو بسیار مهم و حیاتی هستند… زیرا موتورهای جستجو، لینک­‌ها را به عنوان یک فاکتور جستجوی مهم می‌­بینند. بنابراین با قرار دادن یک بک­‌لینک از یک وب­سایت مهم و رتبه بالا، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید. داشتن یک بک‏‌لینک از یک سایت معروف، بسیار با ارز‌ش‌‏تر از داشتن ده بک‌­لینک از سایت­های با کیفیت پایین است.  اهمیت بازاریابی ایمیلی در کسب و کار | 5 راه برای موفقیت در سال 2019

3- اشتراک‌گذاری پست­ در دیگر سایت‌­ها و بروزرسانی منظم

یکی دیگر از نکات مهم در ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی، پست یا مقاله‌­ای است که در سایت­ افراد دیگر می‌نویسید و با این روش سایت خود را تبلیغ می‌کنید. این یک روش تبلیغی مهم ولی ریسک‌­پذیر است، تا کاربران جدیدی را جذب کنید. این کار به شما یک لینک خارجی از دیگر سایت‌­ها می­دهد و همین باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد. همچنین مهم است تا سایت­ خود را به طور منظم بروزرسانی کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنم تغییرات وردپرس در نسخه‌های متعدد را حتما ببینید.

 4- ایمیل مارکتینگ، بازاریابی توسط مقاله یا انتشار مطبوعات

بعد از اینکه درباره بروزرسانی محتوا و کیفیت آن در جذب مخاطب صحبت کردیم، می‌­خواهیم به گامی بلندتر برای ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی اشاره کنیم. شما از طریق انتشار مطبوعات آنلاین، ارسال مقالات و ایمیل مارکتینگ، می‌­توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و همچنین برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید.
یکی از بهترین سرویس‌ها در این حوزه، میلرلایت است که با وردپرس نیز سازگار فوق‌العاده دارد.

 5- بازاریابی با شبکه‏‌های اجتماعی

پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس و لینکداین می‌­توانند در جذب ترافیک و مخاطب برای سایت شما بسیار مفید باشند. این پلتفر‌‌م­‌ها به شما اجازه می‌­دهند تا مخاطبان آنلاین و مشتاق را جذب کنید و فرصت خوبی برای رشد سایت شما فراهم می‏‌کند. پست­های خوب و منظم، مخاطبان و بازدیدکنندگان دائمی را جذب سایت خواهند کرد.

افزونه‌های زیادی برای ارتباط دادن به وبسایت وردپرسی با شبکه‌های اجتماعی وجود دارند مانند افزونه Super Socializer در وردپرس.

 6- نصب افزونه­‌ها، قالب‌ها و انتخاب پیوندهای یکتاب مناسب

‏URL پست­‌های وبلاگ که شامل کلمات کلیدی است، به شما کمک می­‌کند تا به کلیک بیشتری در وبسایت­ خود برسید. همچنین مطمئن شوید که سایت، قالب جذاب و کاربرد پسند دارد که می‌تواند در ذهن بازدیدکنندگان تأثیر خوب بگذارد. وبسایت شما باید شامل محتواهای باکیفیت بالا و قابلیت به اشتراک­‌گذاری آسان پست­‌ها و همچنین دکمه‌­های call to action  مشخص باشد.
تعدادی زیادی افزونه و قالب وردپرس در ژایون موجود است که به شما امکان انتخاب و نصب می‌دهد. 

استراتژی بازاریابی آفلاین

marketing2- ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی

بازاریابی آفلاین شامل موارد زیر است که در ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی بی‌تاثیر نیست:

  • تبلیغ کردن در مجلات
  • فرستادن کارت و خبرنامه­‌های فیزیکی
  • برند ثابت با لوگو سایت
  • برگزاری مسابقات و هدایای تبلیغاتی
  • تبلیغات محلی از طریق روزنامه و روش­‌های دیگر

به یاد داشته باشید که هاستینگ سایت شما در عملکرد و Seo آن بسیار تاثیرگذار است. محتواهای خوب و اینفوگرافیک­‌های مناسب به صورت خودکار، تعداد مخاطبان شما را افزایش خواهد داد.

آموزش‌­های لازم در زمینه Seo را فرا بگیرید… چون نه تنها به شما کمک می­‌کند که اصول سئو را بهتر بدانید، بلکه قادر خواهید شد، استراتژی­‌های بهبود سئو را در سایت خود پیاده‌­سازی کنید.
همچنین وبسایت خود را تبلیغ کنید، تا مخاطبان جدیدی را جذب کرده و ترافیک و رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود یابد.

منتظر دیدگاه‌های سازنده شما عزیزان هستیم.