آقای برنامه نویس

تجربه تلخ استفاده از درگاه واسط Pay.ir

این نوشته متعلق به آقای مهرداد ناطقی هست که به دلیل عدم کیفیت خدمات و پشتیبانی درگاه واسط pay.ir تیم تولید محتوای آقای برنامه نویس تصمیم به باز نشر این مقاله کرده است .

متاسفم که مجبورم این مطلب را به “تجربه تلخ استفاده از درگاه واسط pay.ir” اختصاص دهم.

Pay.ir 1000 way2pay 96 11 11 آقای برنامه نویس | آقای برنامه نویس | آموزش المنتور وردپرس
استفاده از درگاه واسط Pay.ir


مقدمه:

من در انتخاب و کار کردن با دو سرویس دهنده بسیار حساس هستم. خصوصا در بخش پشتیبانی و زمان پاسخگویی.

1- سرور

2- درگاه بانکی

با من همراه باشید تا از تجربه تلخم از کار با “درگاه واسط pay.ir” برایتان بگویم.

بخش اول:

در حال راه اندازی https برای سرور بودیم که لازم شد جهت اطمینان سوالی از pay.ir بپرسم. با توجه به تجربه های قبلی از تیکت گذاشتن و دیر پاسخ دادن آنها این بار دست به دعا و نذر و نیاز شدیم که سریع جواب بدن.

طبق معمول با تاخیر زیاد پاسخ دادند. خب من هم که دفعات قبلی موضوع فوری نبود خیلی جدی نمی گرفتم ولی اینبار به خاطر اهمیت موضوع عصبانی شدم و در تیکت نوشتم که پشتیبانیتون افتضاحه.

پاسخ آمد: “از ایجاد صحبت های بیهوده خودداری کنید.”

پاسخ دادم:

“بیهوده وقت و اعتمادی بود که ما به شما کردیم.

تیم هایی با سال ها کار در این حوزه و اینکه سرشون شلوغ تره تیکت می ذاریم نهایتا نیم ساعته جواب میدن. شما ماشالله

چیزی فراوونه درگاه واسطه.

با کسی کار می کنیم که الفبای ارتباط با مشتری رو بدونه.”

پاسخ آمد:

” تشریف ببرید با همون تیم ها کار کنید”

بعد از این پاسخ بود که بدون اطلاع و در یک اقدام عجیب 3 درگاه در حال فعالیت ما را غیرفعال کردند.

بخش دوم:

با قطعی درگاه 2 حالت در ذهن ما شکل گرفت:

حالت اول: فردی که به عنوان پشتیبان پاسخ تیکت ها را می دهد اینقدر قدرت تصمیم گیری برای قطع سرویس یک مشتری را دارد احتمالا صاحب کسب و کار هست.

حالت دوم: اگر پشتیبان کارمند است و قبلا سیاست ها را به این کارمند ابلاغ کرده اند که هر کس هر گونه اعتراضی به هر شکلی در هر جایی و… کرد فقط و فقط سریعا درگاهش را قطع کنید. و هیچ فرصتی برای انتقال هم بهش ندید!

نتیجه گیری کردم که گرفتن حق با اعلام شکایت پیش این مجموعه کار بیهوده ای است. و البته اگر هم می خواستم راه هایی به جز تیکت انتخاب کنم وجود نداشت چون در صفحه تماس با ما سایتشان این عبارت مشاهده می شود

واقعا چطور با شما در تماس باشیم که ناراحت نشین؟
واقعا چطور با شما در تماس باشیم که ناراحت نشین؟

بخش سوم:

در پایین سایت pay.ir عبارت “ساخته شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان” نوشته شده است.

ساخته شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان
ساخته شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان

چون من خودم مدتی در شرکت پرداخت الکترونیک سامان(مخفف سپ sep.ir) فعالیت کرده ام. زمانی که می خواستم این درگاه را انتخاب کنم مهم ترین دلیل انتخابم این بود که سرویسی از این شرکت است و به خاطر برند این شرکت انتخاب کردم و گرنه pay.ir را نمی شناختم.

سایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان sep.ir است. در منوی محصولات و خدمات / پرداخت اینترنتی / درگاه پرداخت شخصی pay.ir لینک شده است.

mvc6v8lycvf8 آقای برنامه نویس | آقای برنامه نویس | آموزش المنتور وردپرس

تصمیم گرفتم با مرکز ارتباط با مشتریان سپ تماس بگیرم.

بخش چهارم:

عصر 1397/5/21 با مرکز ارتباط با مشتریان تماس گرفتم.

خانومی با کد 111 پاسخ دادند. ابتدا جریان را به صورت کامل توضیح دادم. بعد ایشان گفتند شماره ترمینال رو بده.

خوشحال شدیم گفتیم یه نفر پیدا شد پیگیری کنه.

اومدم شماره ترمینال رو بدم پیش خودم گفتم شماره ترمینال رو که خود بانک برای درگاه مستقیم میده و درگاه واسط کد میده.

تازه فهمیدم که ایشون اصلا نفهمیده من چی گفتم و درباره کی دارم صحبت می کنم. مجدد براش توضیح دادم.

با توضیح دوبارم در عین ناباوری گفتن بله اینا یه شرکت هستن با ما کار می کنند. و تلاش داشت کلا خودشون رو جدا بدونن. بعد من گفتم زیر سایتشون نوشته ” ساخته شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان “

یعنی یک واحد از مجموعه شما هستند. این رو که گفتم ایشون ما رو پاس دادن به فردا که زنگ بزنیم و پیگیری کنیم و یا از طریق پلیس فتا پیگیری کنیم. همچنین ایشون اصرار داشت که بگه شیفت عصره و من کاری نمی تونم بکنم. یعنی شیفت عصری ها فقط تلفن رو برمیدارن و به درد و دل مشتری گوش میدن و کارها رو شیفت صبحی ها انجام میدن؟

اینجا بود یاد ادارات دولتی افتادم که پروندت گذاشتی زیر بغلت و از این اتاق به اون اتاق پاست میدن. اینجا تفاوتی که داره باید مجدد داستانت رو برای نفر بعدی توضیح بدی. ولی اونجا ساده تره و فقط پروندت رو میدی خودش میخونه.

بخش پنجم:

فردا صبح 1397/5/22 مجدد با مرکز ارتباط با مشتریان تماس گرفتم. آقایی با کد 115 پاسخ دادند.

مجدد جریان رو براشون توضیح دادم. ایشون هم گفتند کاری از دست ما بر نمیاد و یک شماره دادن گفتند این واحد اینترنت هست که نماینده pay.ir اینجا هستن. یعنی دقیقا ما رو برگدوندن سر نقطه اول. یعنی تماس با خودشون.

نکته جالب تر اینجا بود که این آقای کد 115 گفتن می خوای من شکایت شما رو ثبت می کنم. گفتیم باشه ثبت کنید. ولی چند دقیقه بعد زنگ زد گفت ما اصلا تو سیستمون جایی برای ارجاع شکایت شما به این بخش نداریم!!!

بخش ششم:

با اون شماره تماس گرفتم گفتم شاید نماینده شون باشه و بتونه پاسخ مناسبی بابت این رفتار تیم شون به ما بده.

بنده اسکرین شات تیکتی که باهاشون داشتم رو براش ایمیل کردم.

پاسخ جالبی شنیدم: شما خودتون گفتید درگاه رو غیرفعال کنید.

در حالی که من ابدا چنین جمله ای را در تیکت نگفته بودم. اگر هم این دوستان چنین برداشتی کرده اند اینقدر که از مسائل فنی سر در میارن که برای انتقال 3 درگاه به جایی دیگه زمان نیاز هست.

بله این حق pay.ir و هر مجموعه ای ست که با مشتری که بابت سرویس دهی آنها چه به حق چه ناحق ناراضی است هر گونه برخوردی بکنند. در اینجا گزینه حذف و مسدود سازی و قطع سرویس بدون دادن فرصت را انتخاب کردند.

و صد البته بنده هم به عنوان مشتری حق دارم از تجربه ام بگویم.

و اما سخنان پایانی:

اول خطاب به شرکت پرداخت الکترونیک سامان که مدتی در آن مشغول به کار بودم.

اطلاع دارم که اکوسیستم استارتاپی ایران را رصد می کنید و بر روی چند تیم سرمایه گذاری کرده اید.

در حال حاضر فضای استارتاپی ایران به money نیاز دارد و به نظر بنده بیشتر از آن به smart money نیاز دارد.

نمونه همین تیم pay.ir که ظاهرا قبلا همان درگاه واسط پی لاین بوده اند و به چه دلیلی دیگر ادامه ندادند نمی دانیم.

بنیان گذاران استارتاپ ها معمولا جوان هستند. همین چند وقت اخیر خبر fail شدن تعدادی از آنها را شنیدیم. و به قول یکی از انها دلیل شکست شان را بی تجربگی اعلام کرده است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان بهتر نیست کمی تجربه کمی مشتری مداری کمی مدیریت کسب و کار و دیگر مسائل لازم و بدیهی را یاد این تیم ها هم بدهید. این جوانان را صرفا با پول و مکان و امکانات به حال خودشان نگذارید. اینها فکر می کنند فقط ایده و محصول است که مشتری را نگه می دارد. خیر! هنوز هم مشتری راضی و وفادار است که حرف اول را می زند.

دوم خطاب به pay.ir

دوستان عزیز. من نتوانستم تا به الان رفتار شما را هضم کنم. تا به الان اینگونه بوده که کسب و کارهای اینترنتی بر خلاف کسب و کارهای سنتی خیلی هوای مشتری را دارند.

در سیستم شما پلن رایگانی وجود ندارد که من استفاده کنم تا بگوئید یک مشتری اضافه بوده ام. داشتم از طریق سه درگاه به شما سود هم می رساندم. این جای قضیه را واقعا درک نکردم. یعنی اینقد کارتون درسته و مشتری دارید و بازیگر اول این حوزه هستید که یک مشتری و چند مشتری خیلی تکونتون نده؟

و یک شاهکار دیگر از شما که خیلی دوست دارم مجدد و بیشتر در موردش توضیح دهید که دقیقا عبارت ” ابتدا مشکل رو با ایجاد محیطی ارام و منطقی حل و فصل کنیم” که در صفحه سوالات متداول قرار داده اید یعنی دقیقا همین رفتاری که با من کرده اید؟

x0lk1y5d1mhw آقای برنامه نویس | آقای برنامه نویس | آموزش المنتور وردپرس

از بچگی دوست داشتم محیط آرام و منطقی که مشکلات رو توش حل می کنن ببینم که با وجود شما دیدم و درک کردم. سپاس

با رفتاری که از هر دوی این مجموعه ها دیدم بعید می دونم کسی بخواد پاسخ بده. ولی بنده این آمادگی رو دارم که پاسخ این دوستان رو در همین جا منتشر کنم. و اگر اشتباه از من بوده باشه شجاعت عذرخواهی هم دارم.

به امید انتشار تجربه های خوب…

مهرداد ناطقی

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام آقای برنامه نویس عضو شوید.
سعید حسنی
سعید حسنی
محتوا پادشـــاه است، با تایپ هر کلمه یک قدم به هدفـم نزدیک تـر میشم...
سعید حسنی
سعید حسنی
محتوا پادشـــاه است، با تایپ هر کلمه یک قدم به هدفـم نزدیک تـر میشم...

2 پاسخ

  1. سلام بنده هم حدود 10 ساله سایت داریم و تجربه کار با درگاه pay.ir را دارم. سرعت پشتیبانیش واقعا ضعیف است و به احتمال خیلی زیاد اینا تیم نیستن بلکه خود مدیر وبسایت است که پاسخ تیکت رو میده.
    یکبار خیلی یک دنده گفتن ما سایت های کوچیک که درامد آنچنانی نداره میبندیم و فقط به شرکت های بزرگ ارائه خدمات میدیم. منم گفتم خب مرد مومن اینو در صفحه ثبت نام و اول کار بنویسید که کاربری که تازه کار است یا درامدش کمه نیاد از خدمات شما استفاده کنه. ولی درگامو غیرفعال نکردم و خودم از سایتشون اومدم بیرون و به سایت bitpay.ir رفتم. الان حدود چند سال هست با این سایت کار میکنم واقعا متین و مودب و خیلی سریع جواب میدن و مشکلیم پیش بیاد سریع خودشون بهتون اطلاع میدن قبل از اینکه شما چیزی بپرسی.
    در کل جالب نیست که به خاطر پول دل کسی رو بشکنی میتونست خیلی محترمانه و لحن دیگه موضوع را میگفت که به کسی برنخوره. به هر حال اینم از تجربه من.

    1. درود
      ممنون از به اشتراک گذاری دیدگاه خود
      متاسفانه سیاستی که pay.ir در پیش گرفته‌ در جهت رفع نیاز های کاربران نیست.
      ما از درگاه واسط پارس پال استفاده می‌کنیم که پشتیبانی و خدمات خوبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

جلسه ۱
مبتدی
پاسخ خود را پیدا نکردید؟
همکاران ما آنلاین هستند تا پاسخگوی سوالات شما باشند حتما سوال خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید.
آموزش افزونه دستیار سلامت
آموزش راه اندازی افزونه دستیار سلامت

آموزش راه اندازی افزونه دستیار سلامت تنها افزونه ایرانی محاسبه توده بدنی و بررسی سلامتی و تناسب اندام کاربران https://files.mr-programer.ir/videos/dastyar-salamat-plugin.mp4 امروزه افراد به تناسب اندام

جلسه ۲: حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور - آقای برنامه نویس
جلسه 2: حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور

برای کارکرد صحیح افزونه المنتور، پیش نیاز هایی وجود دارد و منابع هاست شما باید حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور رو داشته باشد. البته محیا کردن این پیش نیاز ها کار دشواری نیست و به سادگی قابل انجام است.

اتصال MailChimp به المنتور (اتصال میل چیمپ به المنتور)
اتصال MailChimp به المنتور، ساخت فرم عضویت در خبرنامه

یکی بهترین روش های بازاریابی، ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل به کاربران هدف می باشد. حال MailChimp یک سیستم پیشرفته تحت وب می باشد که یک نسخه رایگان برای ساخت کمپین های مختلف و ارسال ایمیل به صورت انبوه در اختیار شما می گذارد.

افزونه مستر پک برای افزونه صفحه ساز المنتور
افزونه مستر پک در مخزن وردپرس به‌صورت رایگان منتشر شد!

افزونه مستر پک ده ها تمپلیت های فارسی فوق العاده زیبا را به کتابخانه المنتور اضافه می کند، این تمپلیت های آماده را تیم طراحی آقای برنامه نویس بصورت کاملا حرفه ای طراحی و در دسترس شما قرار می دهند. همچنین چندین فونت فارسی و آیکن پک ایرانی را نیز به افزونه صفحه ساز المنتور می افزاید.

ساخت دکمه گرادیانت در المنتور، بدون افزایه جانبی
ساخت دکمه گرادیانت در المنتور، بدون نیاز به افزایه جانبی

تیم توسعه المنتور در آپدیت 3.2.1 امکانات جالبی به افزونه المنتور اضافه کرده است. یکی از این امکانات قابلیت ساخت دکمه گرادیانت در المنتور بدون نیاز به افزونه جانبی دیگری هست، که باعث میشود ظاهر دکمه های ساخته شده با المنتور بسیار زیباتر شود.

قابلیت کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک - آقای برنامه نویس
قابلیت کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک

استفاده از کد های کوتاه در نوشته ها و بخش های سایت امکانات زیادی را برای ما فراهم میکند. در این مقاله ما به بررسی ویژگی کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید…

تغییرات وردپرس 5.7 - آقای برنامه نویس
وردپرس 5.7 منتشر شد!

در ، وردپرس رنگ های تازه ای را برای شما به ارمغان می آورد. ویرایشگر جدید به شما کمک می کند بخش های مختلفی را که قبلاً نمی توانستید طراحی کنید، بدون کد نویسی شخصی سازی کنید.

طراحی صفحه در دست تعمیر وردپرس با المنتور
طراحی صفحه در دست تعمیر وردپرس با المنتور

وردپرس برخی اوقات به بروزرسانی و تعمیر احتیاج داره. و هنگامی که وبسایت در دست تعمیر و دیباگ هست برای حفظ امنیت وبسایت نمیتوان وبسایت را در دسترس بازدید کنندگان قرار داد. به همین دلیل هنگام تعمیر وبسایت، ترجیحاً حالت تعمیر رو فعال میکنند!

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram