آقای برنامه نویس

گوگل آنالیتیکس چیست؟ معرفی سیستم آمارگیر قدرتمند گوگل

از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران سایت، مسئولین تبلیغات و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ دانستن آمار بازدیدکننده‌ها است. دانستن این آمار به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند برای رشد سایت، بهینه‌سازی آن و جذب بیشتر رضایت کاربر بکوشند. به همین دلیل برای این‌کار نیاز به ابزارهای آمارگیر و تحلیل‌گر دارند. یکی از دقیق‌ترین و مناسب‌ترین این ابزارها گوگل آنالیتیکس است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که گوگل آنالیتیکس چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران سایت، مسئولین تبلیغات و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ دانستن آمار بازدیدکننده‌ها است. دانستن این آمار به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند برای رشد سایت، بهینه‌سازی آن و جذب بیشتر رضایت کاربر بکوشند. به همین دلیل برای این‌کار نیاز به ابزارهای آمارگیر و تحلیل‌گر دارند. یکی از دقیق‌ترین و مناسب‌ترین این ابزارها گوگل آنالیتیکس است. آقای برنامه نویس در این مقاله به شما خواهد گفت که گوگل آنالیتیکس چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یک ابزار آنالیز وب و گزارش‌دهنده ترافیک سایت است که توسط گوگل ارائه شده است. این سرویس گزارشاتی در زمینه تعداد کاربران سایت، رفتار و تعامل آن‌ها در صفحات وب‌سایتتان و بسیاری امکانات دیگر را به شما می‌دهد.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

 این سرویس در دو نسخه پولی و رایگان ارائه می‌شود که نسخه غیر رایگان آن را می‌توانید خریداری کنید و آن را سفارش‌سازی کنید. ولی اگر کسب‌وکار کوچکی دارید می‌توانید از نسخه رایگان آن تا مدت‌ها و بدون محدودیت زمانی استفاده کنید. فقط به این نکته توجه کنید که ابزار گوگل آنالیتیکس، توسط گوگل برای آی‌پی ایران غیرفعال و تحریم است که برای استفاده از آن باید حتماً آی‌پی خود را تغییر دهید.

چرا باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

بررسی عملکرد یک کسب‌وکار و جذب مشتری به شدت حائز اهمیت است. هنگامی‌که شما هزینه‌های تبلیغاتی، تلاش‌های تیم اجرایی، نمودار فروش، اهداف درآمد زایی و رشد کسب‌و‌کار خود را بررسی می‌کنید، ‌شاید متوجه این موضوع شوید که به اندازه کافی فروش نداشته‌اید. زیرا موفقیت یک کسب‌وکار حرفه ای در گرو ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان است. برای جذب مشتری باید به رفتارها و تعامل آن‌ها با کسب‌و‌کارتان پی ببرید و با توجه به سلایق مشتریان خود، مسیر حرکت خود را طراحی و اجرا کنید تا به این ترتیب باعث رشد چشمگیر کسب‌وکار خود شوید. برای این‌کار می‌توانید از ابزارهای آمارگیر و تحلیل‌گر مانند گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.

چرا باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

با استفاده از این سرویس می‌توانید به بسیاری از سوالات خود پاسخ دهید.مانند:

  • کاربران از چه سایت‌هایی وارد سایت شما می‌شوند و چه تعداد هستند؟ با چه دستگاهی وارد می‌شوند؟ و چه مدت در سایت وقت می‌گذرانند؟
  • اگر ‌وب‌سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد، بتوانید بررسی کنید که چه میزان خرید از طریق بازدیدهای انجام شده از سایت مورد نظر انجام شده است؟
  • چه ساعت‌هایی از شبانه‌روز از سایت شما بازدید می‌شود؟
  • علایق و سلایق کاربران در چه زمینه‌ای است؟
  • از کدام شهر و یا کشور وارد سایت شما شد‌ه‌اند؟
  • آیا داشتن یک وب‌سایت واکنش‌گرا و مناسب گوشی برای سایت لازم است؟
  • چه تعداد از بازدیدکنندگان تبدیل به مشتری می‌شوند؟
  • چند نفر از طریق تبلیغات آنلاینی که در سایت‌های دیگر می‌کنید، وارد می‌شوند؟
  • و بسیاری از سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده است.

مزایای گوگل آنالیتیکس

استفاده از گوگل آنالیتیکس هم مانند هر تکنولوژی دیگر، مزایایی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بررسی میزان ترافیک لحظه‌ای سایت (Real-Time‌)
  • منشا ترافیک و بازدید ورودی سایت و تحلیل آن(Acquisition)
  • لیست مخاطبان سایت (Audience)
  • آنالیز کردن رفتار کاربران و شناخت آن‌ها در سایت مانند بررسی زمان ورود و مسیر خروج(Behavior)
  • بررسی عملکرد صفحات سایت
  • دقت بالا در آمارگیری
  • هزینه پایین و مناسب
  • همیشه در دسترس بودن و یکپارچگی آن با دیگر ابزار

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یک ابزار آنالیز وب و گزارش‌دهنده ترافیک سایت است که توسط گوگل ارائه شده است. این سرویس گزارشاتی در زمینه تعداد کاربران سایت، رفتار و تعامل آن‌ها در صفحات وب‌سایتتان و بسیاری امکانات دیگر را به شما می‌دهد.

چرا باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

بررسی عملکرد یک کسب‌وکار و جذب مشتری به شدت حائز اهمیت است. هنگامی‌که شما هزینه‌های تبلیغاتی، تلاش‌های تیم اجرایی، نمودار فروش، اهداف درآمد زایی و رشد کسب‌و‌کار خود را بررسی می‌کنید، ‌شاید متوجه این موضوع شوید که به اندازه کافی فروش نداشته‌اید. زیرا موفقیت یک کسب‌وکار حرفه ای در گرو ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان است. برای جذب مشتری باید به رفتارها و تعامل آن‌ها با کسب‌و‌کارتان پی ببرید و با توجه به سلایق مشتریان خود، مسیر حرکت خود را طراحی و اجرا کنید تا به این ترتیب باعث رشد چشمگیر کسب‌وکار خود شوید. برای این‌کار می‌توانید از ابزارهای آمارگیر و تحلیل‌گر مانند گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.

مزایای گوگل آنالیتیکس

استفاده از گوگل آنالیتیکس هم مانند هر تکنولوژی دیگر، مزایایی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.
بررسی میزان ترافیک لحظه‌ای سایت (Real-Time‌)
منشا ترافیک و بازدید ورودی سایت و تحلیل آن(Acquisition)
لیست مخاطبان سایت (Audience)
آنالیز کردن رفتار کاربران و شناخت آن‌ها در سایت مانند بررسی زمان ورود و مسیر خروج(Behavior)
بررسی عملکرد صفحات سایت
دقت بالا در آمارگیری
هزینه پایین و مناسب
همیشه در دسترس بودن و یکپارچگی آن با دیگر ابزار

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام آقای برنامه نویس عضو شوید.
سعید حسنی
سعید حسنی
محتوا پادشـــاه است، با تایپ هر کلمه یک قدم به هدفـم نزدیک تـر میشم...
سعید حسنی
سعید حسنی
محتوا پادشـــاه است، با تایپ هر کلمه یک قدم به هدفـم نزدیک تـر میشم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

جلسه ۱
مبتدی
پاسخ خود را پیدا نکردید؟
همکاران ما آنلاین هستند تا پاسخگوی سوالات شما باشند حتما سوال خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید.
آموزش افزونه دستیار سلامت
آموزش راه اندازی افزونه دستیار سلامت

آموزش راه اندازی افزونه دستیار سلامت تنها افزونه ایرانی محاسبه توده بدنی و بررسی سلامتی و تناسب اندام کاربران https://files.mr-programer.ir/videos/dastyar-salamat-plugin.mp4 امروزه افراد به تناسب اندام

جلسه ۲: حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور - آقای برنامه نویس
جلسه 2: حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور

برای کارکرد صحیح افزونه المنتور، پیش نیاز هایی وجود دارد و منابع هاست شما باید حداقل سیستم مورد نیاز برای المنتور رو داشته باشد. البته محیا کردن این پیش نیاز ها کار دشواری نیست و به سادگی قابل انجام است.

اتصال MailChimp به المنتور (اتصال میل چیمپ به المنتور)
اتصال MailChimp به المنتور، ساخت فرم عضویت در خبرنامه

یکی بهترین روش های بازاریابی، ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل به کاربران هدف می باشد. حال MailChimp یک سیستم پیشرفته تحت وب می باشد که یک نسخه رایگان برای ساخت کمپین های مختلف و ارسال ایمیل به صورت انبوه در اختیار شما می گذارد.

افزونه مستر پک برای افزونه صفحه ساز المنتور
افزونه مستر پک در مخزن وردپرس به‌صورت رایگان منتشر شد!

افزونه مستر پک ده ها تمپلیت های فارسی فوق العاده زیبا را به کتابخانه المنتور اضافه می کند، این تمپلیت های آماده را تیم طراحی آقای برنامه نویس بصورت کاملا حرفه ای طراحی و در دسترس شما قرار می دهند. همچنین چندین فونت فارسی و آیکن پک ایرانی را نیز به افزونه صفحه ساز المنتور می افزاید.

ساخت دکمه گرادیانت در المنتور، بدون افزایه جانبی
ساخت دکمه گرادیانت در المنتور، بدون نیاز به افزایه جانبی

تیم توسعه المنتور در آپدیت 3.2.1 امکانات جالبی به افزونه المنتور اضافه کرده است. یکی از این امکانات قابلیت ساخت دکمه گرادیانت در المنتور بدون نیاز به افزونه جانبی دیگری هست، که باعث میشود ظاهر دکمه های ساخته شده با المنتور بسیار زیباتر شود.

قابلیت کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک - آقای برنامه نویس
قابلیت کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک

استفاده از کد های کوتاه در نوشته ها و بخش های سایت امکانات زیادی را برای ما فراهم میکند. در این مقاله ما به بررسی ویژگی کد کوتاه ضروری در افزونه المنت پک می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید…

تغییرات وردپرس 5.7 - آقای برنامه نویس
وردپرس 5.7 منتشر شد!

در ، وردپرس رنگ های تازه ای را برای شما به ارمغان می آورد. ویرایشگر جدید به شما کمک می کند بخش های مختلفی را که قبلاً نمی توانستید طراحی کنید، بدون کد نویسی شخصی سازی کنید.

طراحی صفحه در دست تعمیر وردپرس با المنتور
طراحی صفحه در دست تعمیر وردپرس با المنتور

وردپرس برخی اوقات به بروزرسانی و تعمیر احتیاج داره. و هنگامی که وبسایت در دست تعمیر و دیباگ هست برای حفظ امنیت وبسایت نمیتوان وبسایت را در دسترس بازدید کنندگان قرار داد. به همین دلیل هنگام تعمیر وبسایت، ترجیحاً حالت تعمیر رو فعال میکنند!

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram